Kommande event, föreläsningar och seminarium

Inspirationsföreläsningar, våren 2017

1 juni: Nå ökad kundnöjdhet - Har er organisation vad som krävs?
Under föreläsningen får du ta del av tips på vad världens bästa servicegivare gör och hur din organisation kan öka kundlojaliteten. Det är dags att ta tag i alla avgörande ögonblick och äga kundupplevelsen! Läs mer

PLATS: AchieveGlobal Odengatan 52 Stockholm
TID: 1 juni kl 12.00-14.00, lunch serveras från kl 11.30
>> ANMÄL DIG HÄR

6 oktober: Supersäljaren LASSE, en säljare i världsklass?
Under föreläsningen får du ta del av tips på vad världens bästa säljare gör och hur din organisation kan öka försäljningen. Dags att bli en säljare som ständigt lyckas! Läs mer

PLATS: AchieveGlobal Odengatan 52 Stockholm
TID: 6 oktober kl 12.00-14.00, lunch serveras från kl 11.30
>> ANMÄL DIG HÄR


Boka föreläsning

Söker ni en inspirationsföreläsning till ert interna frukostmöte, ledningsgruppsmöte eller kick off? Våra uppskattade föreläsare kommer gärna till er och genomför. Kontakta oss för offert, telefon 08-440 90 30 eller via kontaktformuläret

Några av våra populära föreläsningar:

  • Vad du behöver ha koll på som chef
    Att bli chef kan vara en härlig triumf, men också en balansakt full av tuffa utmaningar som du måste bemästra. Oavsett om du är ung och hungrig eller har lång ledarerfarenhet har du stor nytta av att utveckla och finslipa din personliga ledarstrategi. En strategi som ökar din trovärdighet, engagerar och aktiverar medarbetare och som bygger en god relation med din egen chef. Ta del av AchieveGlobal’s konkreta tips på vad du som ledare behöver ha koll på och vad du kan göra för att förebygga och parera hinder och utmaningar som du möter längs vägen. Föreläsningen bygger på AchieveGlobals forskning om vilka utmaningar chefer står inför och hur man möter dem på bästa sätt.

  • Vad är viktigt för att lyckas med försäljning?
    Som säljchef gäller det att bygga ett säljteam med högpresterande, professionella säljare. AchieveGlobals senaste forskning visar vad som driver prestationer och ger ett positivt säljresultat. Välkommen på ett seminarium för att upptäcka vilka aktiviteter du kan göra för att öka säljarnas resultat. Under seminariet får du ta del av,
    10 heta trender inom sälj, 18 faktorer som tål att förbättras och Hur du kan stänga gap och därigenom öka säljarnas resultat

  • Den stora skillnaden är skillnaden mellan säljkommunikation och säljkommunikation
    Kunder är de klokaste människorna som finns. Ta del av kunders upplevelse av olika säljbeteenden, och hur de beteendena påverkar kundens köpbeslut! När vi kommit till insikt om att kundens behov är avgörande för relationen, då tittar vi på fyra nycklar till säljkommunikation som på riktigt sätter kunden i centrum!

  • Service som förstärker kundrelationerna och får dig att Äga kundupplevelsen
    Nöjda kunder är en hygienfaktor idag. Lojala kunder är något annat. Varje gång en kund är i kontakt med en din organisation uppstår en lång rad av avgörande ögonblick – tillfällen för kunden att skapa sig en positiv eller negativ uppfattning om er och därmed fokusera eller rikta om sin köpenergi. Vet du vilka de avgörande ögonblicken är? Vet du vad du behöver göra för att ta kontroll över dem? Åk med på en resa in i kundförväntningarnas värld, och få karta och kompass för att hantera dem.

  • Att leda effektiva möten
    Enligt flera svenska studier upplever många ledare att de har för många möten och att mötena inte är effektiva eller leder till resultat. Som ledare kan du förändra detta! I din roll som ledare behöver du leda effektiva möten. Under denna halvdags workshop kommer du att få konkreta verktyg och strukturer som gör att du kan vara en facilitator och genomföra mer effektiva och givande möten där alla får säga sitt utan att du tappar kontrollen över mötet.

  • Glöm belöningar – Börja motivera!
    Bakom varje omotiverad medarbetare finns ett ledarproblem som kan lösas. Vissa ledare försöker motivera genom morot och piska. Glöm det. Skapa istället engagemang genom att möta medarbetarens tre psykologiska behov. Upptäck den banbrytande forskning som ritar om kartan för hur ledare kan coacha på ett motiverande sätt. YouTube: se klipp från Seminariet: Glöm belöningar – Börja motivera!

  • Säljresultatet är en fråga för alla ledare
    Säljresultatet påverkar alla på företaget. Alla ledare ansvarar för att underlätta försäljningen, inte bara säljledaren. Summan av alla ledares handlingar är direkt avgörande för hur företaget lyckas sälja. Vad gör du som ledare för att öka säljresultatet? Föreläsaren kommer att guida er genom fem konkreta steg som du som ledare kan ta för att öka företagets säljresultat.

  • Supersäljaren LASSE
    Hur gör de säljare som ständigt lyckas? Under föreläsningen tittar vi på vad du kan göra för att verkställa de fem roller som AchieveGlobals studier visat att de mest framgångsrika säljarna infriar.

  • Ledarens tre roller
    Vad är nyckeln till ett vinnande team och vad du som chef kan göra för att verkställa de tre roller som våra studier visat att de mest framgångsrika cheferna lever upp till.

  • Att framgångsrikt välja utbildningspartner
    Hur får du ut maximalt av en utbildningsinvestering, vad kan du göra för att öka avkastningen av en utbildningsinvestering och vem bär ansvaret för att en investering i utbildning ska ge avkastning? Leverantören, HR-avdelningen, kursdeltagaren eller chefen? Som professionell utbildningsleverantör ger vi dig konkreta idéer på vad du bör tänka på före, under och efter en utbildningsinsats.


AchieveGlobal är världens största helhetsleverantör av säljträning, serviceutbildning och ledarskapsprogram. Med en stenhård konkurrens på utbildningsmarknaden gäller det att hela tiden vara innovativ och testa nya grepp.