Utveckling av chefer och medarbetare inom Retail - "SNACK"

Vilka beteenden skapar nöjdhet och lojalitet hos våra kunder? Hur får chefen sin personal att i mötet med kunden maximera användandet av de beteenden som gör kunden nöjd med sin upplevelse och positivt inställd till att återkomma?

AchieveGlobal har utifrån globala studier tagit fram SNACK
En ledarutbildning och en verktygslåda som hjälper chefer inom Retail att ta sig an ett beteende i sänder för att skapa den beteendeförändring som behövs för att Äga kundupplevelsen. Oavsett om ni söker ett helhetskoncept eller vill ha ett komplement till era interna utbildningar kan vi hjälpa er.

RING +46 08-440 90 30 | Intresseanmälan, jag vill veta mer>> | INFOGRAPHIC om kundservice

Ledarutbildningen
Ger chefen kompetens, konkreta och pedagogiska verktyg för att ”on the job” kunna utveckla personalen.

Verktygslådan
”Snacken” ger butiks-, varuhus- eller avdelningschefer ett strukturerat och effektivt sätt att utveckla och leda sin personal till att leverera ett bättre resultat och ge kunder en anledning att återvända.

  • Snack är enkelt att använda.
  • Som chef behövs bara 15 minuter för att introducera snacket.
  • Därefter testar personalen i skarpt läge.
  • Efteråt pratar ni om hur det gått och kommer överens om uppföljning.

AchieveGlobals forskning visar att framgången ligger i att skapa, inte enbart nöjda, utan även lojala kunder som kan rekommendera din butik, ditt varuhus eller ditt kontor till andra. Eftersom varje kundkontakt har en potential att bli ett avgörande ögonblick, måste servicegivare, inte enbart infria, utan hela tiden, försöka överträffa kunders förväntningar.

Internationellt arbetar AchieveGlobal redan med bl.a. Best Buy, Publix, Wallmart, Victorias Secret, the Home Depot, Louis Vuitton och Victoria's Secret. För mer information kontakta Mia Carlsson 08-440 90 39, ansvarig för AchieveGlobals koncept för Retail.

Läs mer och Besök även ettsnack.se

AchieveGlobal är världens största helhetsleverantör av säljträning, serviceutbildning, ledarskapsprogram och handledarutbildning. Med en stenhård konkurrens på utbildningsmarknaden gäller det att hela tiden vara innovativ och testa nya grepp.

Ta chansen att ligga steget före era konkurrenter. Med flera utmärkelser i bagaget har vi kvitto på att vi kan ge er bästa möjliga förutsättningar för lyckas nå era mål.


Många kunder är besvikna på den service de får, eller inte får... och
kunder har mer makt än någonsin att göra sin röst hörd genom att ”gilla” eller ”inte gilla”...

Under våren 2013 har media vid flera tillfällen uppmärksammat att svenska butiker behöver jobba med sitt kundbemötande, metro 26 mars 2013.